Sponsorship & Sports Marketing: Sponsorizarea a devenit un domeniu foarte important de marketing.

Sponsorship & Sports Marketing: Sponsorizarea a devenit un domeniu foarte important de marketing.

0
124
sponsorizarea-in-marketing
sponsorizarea-in-marketing

Sponsorship & Sports Marketing: Sponsorizarea a devenit un domeniu foarte important de marketing.

Funcțiile sale principale se suprapun adesea altor domenii ale marketingului și, prin urmare, titlurile postului, nomenclatura agențiilor și responsabilitățile pot ascunde faptul că rolul este legat central de sponsorizarea în sine, de ex. rolurile în sponsorizare sunt uneori deghizate în funcții precum „marketing sportiv”, „marketing relațional” sau „marketing experiențial”.

Sponsorizarea a devenit un domeniu foarte important de marketing.

Care este rolul unui Sponsorship Account Executive

O definiție clasică a sponsorizării implică un acord comercial între două părți (un sponsor și un deținător de drepturi) în care finanțarea este asigurată (de către sponsor) pentru a obține un set de drepturi (definite de deținătorul drepturilor) care pot fi apoi utilizate pentru obține un beneficiu comercial considerabil, pentru a spori reputația imaginii corporative sau de marcă a sponsorului.

Prin urmare, un director tipic de conturi de sponsorizare va fi responsabil pentru:

  • Ajută la obținerea de publicitate adecvată pentru sponsorizare în conformitate cu obiectivele prestabilite pentru relație, inclusiv direcționarea, tipul media și identificarea mesajelor adecvate.
  • Asistență la gestionarea evenimentelor – sprijinirea în domenii precum brandingul evenimentelor, biletele și ospitalitatea, relațiile cu media și toate punctele de interacțiune cu consumatorii
  • Înregistrarea tuturor aspectelor activității de sponsorizare pentru a ajuta la evaluarea succesului, sau nu, a activității în raport cu un număr de indicatori cheie de performanță prestabiliți, KPI.

Rolurile în sponsorizare pot fi în cadrul:

  • Agentie de marketing sportiv
  • Deținătorul drepturilor de ex. Liga 1 de Fotbal, NBA, FORMULA 1, UFC
  • Companie care sponsorizează, adică o marcă sau o companie, de ex. Red Bull, Vodafone, Carlsberg, Dedeman, NTT DATA
  • Proprietar media – PRO TV, PRO X, DIGISPORT, EUROSPORT, SPORTEXTRA, DAZN

De-a lungul unei cariere de sponsorizare, este ideal să aveți experiență în toți cei patru piloni ai sectorului.

Cele mai multe roluri de nivel de intrare în sponsorizare pot fi găsite în agențiile de marketing sportiv

Ce ar presupune un asemenea rol?

Munca unui director de conturi de sponsorizare poate fi foarte variată și va depinde de tipul de activitate de sponsorizare sau de natura afacerii implicate. De exemplu, sponsorizarea îmbrățișează o serie de tipuri diferite de relații de marketing, cum ar fi mesajele destinate consumatorilor, publicului de la business-to-business (B2B) sau corporative.

Scopul este întotdeauna de a influența publicul să privească mai favorabil către o marcă sau o corporație prin natura relației. Prin urmare, funcțiile tipice ale postului vor include:

  • menține legătura zilnică cu clienții și deținătorii de drepturi pentru a asigura buna desfășurare a tuturor activităților de sponsorizare – adesea evenimente – prin telefon, e-mail, rapoarte etc.
  • construirea de relații și crearea de rețele cu clienți, colegi, media selectați și deținători de drepturi
  • lucrând ca parte a unei echipe de cont pentru a se asigura că sunt îndeplinite obiectivele cheie din planul de sponsorizare
  • făcând parte dintr-o echipă care are responsabilitatea pentru succesul tuturor evenimentelor legate de sponsorizare și asumarea sarcinilor alocate care contribuie la acest succes
  • pregătirea rapoartelor periodice ale clienților și participarea la întâlnirile cu clienții pentru a evalua progresul campaniei de sponsorizare
  • înțelegerea și abordarea tuturor cerințelor de publicitate și implementarea oricărei activități legate de media, după caz
  • menține legătura regulată cu furnizorii care contribuie cu bunuri sau servicii pentru un eveniment, asigurându-se că calitatea, prețul și programul de livrare sunt în conformitate cu standardele și limitele prestabilite
  • ajutând la gestionarea oricăror elemente specifice ale activității de sponsorizare – conferințe de presă, activitate promoțională de ex. campanii publicitare înainte de eveniment, programe de ospitalitate, cerințe de branding, utilizarea produselor sponsorilor, managementul media etc. – după cum este necesar
  • menține legătura cu toți partenerii de marketing ai clientului pentru a asigura un flux fluid al informațiilor pentru a asigura un flux constant și larg de informații în legătură cu activitatea de sponsorizare
  • colectarea și analizarea acoperirii rezultatelor media
  • asistarea sponsorului în orice activitate internă de implicare a angajaților care ar putea face parte din planul de sponsorizare
  • asumarea responsabilității pentru măsurarea și înregistrarea tuturor aspectelor sponsorizării care au fost identificate ca indicatori cheie de performanță (KPI) în funcție de care va fi evaluată performanța sponsorizării
  • efectuarea de cercetări pentru noi propuneri de afaceri și contribuția cu materiale pentru prezentări către potențiali noi clienți
    făcând „orice este nevoie” pentru a face o sponsorizare de succes!

Ce este sponsorizarea?

Unde ai putea lucra?

Oportunitățile de a lucra în sponsorship pot fi găsite în anumite companii de consultanță, agenții de marketing care se ocupă special de sponsorizare, corporații care au o divizie de sponsorizare sau deținători de drepturi care vând oportunități de sponsorizare. Majoritatea posturilor pot fi găsite în companiile dezvoltate.

Multe entități sunt specializate în domenii specifice, de exemplu:

  • sport
  • arte
  • televiziune
  • management sportiv / manager sportiv 
  • marketing social/ CSR
  • mediu inconjurator
  • educaţie
  • marketing 
  • management de evenimente
  • servicii de consultanta strategica
  • guvern si afaceri publice
  • branding
  • ospitalitate.

Unele companii de marketing au servicii complete, adică agenții de PR, publicitate, marketing promoțional, au un departament dedicat sponsorizării, la fel cum pot avea un departament de creativitate, design și/sau marketing digital. Oportunități pentru directorii de sponsorizare pot exista în astfel de agenții; astfel de roluri pot cere directorilor de cont să lucreze îndeaproape cu alte departamente interne pentru a oferi clienților campanii de marketing integrate, ceea ce permite dezvoltarea cunoștințelor despre alte elemente de marketing.

Sponsorizarea este, probabil, mai de nișă decât alte forme de mix de marketing, așa că tipul și dimensiunea consultanței care oferă servicii de sponsorizare variază foarte mult. Unele fac parte din grupuri mari de marketing care oferă o gamă largă de servicii de marketing integrate, dintre care sponsorizarea este una. Unele sunt independente și, prin urmare, prin definiție mult mai mici.

Ce ai putea câștiga?

Un salariu tipic pentru un director de conturi de sponsorizare este probabil în intervalul de la 10.000 EURO până la 20.000 EURO + beneficii, sumă calculată pentru 12 luni.

Managerii de cont cu cinci ani de experiență se pot aștepta, în general, să câștige între 25.000 și 30.000 de euro/an.

Salariile la niveluri mai înalte, în țările dezvoltate, pentru directorii de cont pot începe de la 45.000 euro, iar pentru directorii asociați pot ajunge până la 80.000 euro/an.

Cum ar putea progresa cariera ta?

În actuala piață post COVID-19, agențiile de sponsorizare/marketing pot decide să angajeze prin stagii plătite, precum și programele lor de absolvire și de internship. Posturile plătite pe termen scurt merită acceptate, deoarece sunt adesea „procese de probă”. Dacă o companie vă place și vede potențial în performanța dvs., atunci este probabil fie să vă ofere un loc de muncă imediat după terminarea „procesului”, fie să vă țină la minte până când apare o oportunitate potrivită. Oricum, ai șansa de a-ți construi CV-ul și experiența și de a decide dacă aceasta este o carieră pentru tine.

Un bun director de cont de sponsorizare se poate aștepta să fie promovat la rang de director de cont senior sau de manager de cont în doi până la trei ani. Managerii de cont vor avea responsabilitatea de a gestiona conturile clienților, pe lângă gestionarea mai multor membri juniori ai echipei. După încă trei-patru ani la acest nivel, mulți profesioniști în sponsorizare au adesea suficientă experiență pentru a căuta promovarea în director de cont, unde vor avea responsabilitatea pentru clienții de profil mai înalt și pentru tot personalul care lucrează în echipele de cont, inclusiv managerii de cont. Următorul pas este în general către directorul companiei, asumându-și responsabilitatea pentru toate conturile clienților și personalul PR.

În orice etapă a acestui proces, este posibil să treceți la o poziție similară în cadrul unei companii mari care sponsorizează sau colaborează cu companii, evenimente sportive și de divertisment (aceasta este denumită „mutarea în partea clientului”) sau un drept titular, sau invers.

Progresul în carieră este în general responsabilitatea proprie a individului, consultanțele răsplătindu-i pe cei care dau dovadă de capacitate profesională, inițiativă și angajament. Unii profesioniști în sponsorizare pot considera avantajos să mute consultanța/organizația pentru a obține o progresie mai rapidă în carieră. Calificările profesionale pot ajuta, de asemenea, la dezvoltarea carierei.

Ce calificări ai nevoie?

Intrarea în lumea sponsorizării nu este ușoară. Este un sector care a fost construit prin recomandare și prin gură în gură. A avea o pasiune pentru marketing și sport/arte/divertisment este un bun punct de plecare și a putea demonstra pasiunea de a intra în industrie are în mod normal greutate. Dar cercetarea și înțelegerea industriei este vitală. 

Ești potrivit?

Experiența relevantă înainte de angajare este esențială și poate include muncă în concedii, stagii de muncă, supraveghere sau voluntariat.
Angajatorii pot prefera absolvenți/candidați la nivel de inițiere cu experiență în scris, auto-exprimare, rezolvare de probleme și creativitate și care au anumite cunoștințe sau experiență de implicare într-un mediu sportiv sau artistic este probabil să fie considerat foarte relevant
Luați în considerare locuri de muncă conexe, de ex. lucrând la evenimente într-o anumită calitate, pentru experiență de lucru, deoarece angajatorii găsesc adesea abilitățile și experiența dobândită în aceste roluri transferabile către sponsorizare.

De ce calități/deprinderi ai nevoie?

Candidații potențiali vor trebui să demonstreze următoarele:

  • flexibilitate, determinare, entuziasm și capacitatea de a face față bine sub presiune
  • bune abilități de lucru în echipă și de negociere
  • capacitatea de a gândi strategic
  • conștientizarea afacerilor
  • minuțiozitate și abilități de rezolvare a problemelor
  • abilități excelente de organizare, cu capacitatea de a lucra la mai multe proiecte simultan
  • creativitate și imaginație
  • capacitatea de a folosi inițiativa
  • abilitati analitice.

VREI O carieră în sponsorizarea sportului / divertismentului?

sport, arte, televiziune, management sportiv / manager sportiv , marketing social/ CSR, mediu inconjurator, educaţie ,marketing, management de evenimente, servicii de consultanta strategica, guvern si afaceri publice, branding, ospitalitate, sponsorizare, sponsorship, 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here