Tehnologia bazată pe cloud ar putea facilita deținătorilor de drepturi să localizeze sponsorizările difuzate.
Ultimate Fighting Championship (UFC) lucrează cu firma de tehnologie de difuzare 4D Sight pentru a insera digital siglele sponsorului pe pânza Octagon, deschizând potențial calea pentru parteneriate comerciale localizate mai profitabile.
- 4D Sight tech has been successfully used in esports
- UFC 278 marks its debut in a major live sports broadcast
Tehnologia de viziune computerizată bazată pe cloud de la 4D Sight permite inserarea graficelor statice sau dinamice într-o transmisie în direct fără limitare a unghiurilor sau plasării camerei.
Tehnologia a fost folosită anterior în evenimente sportive majore, iar compania susține că metoda sa minimizează riscul de întrerupere în timpul unei difuzări și deranjarea telespectatorilor.
„În prezent, există o mulțime de tehnologie care să încerce să pună la îndoială mărcile care doresc ca logo-ul lor să fie aruncat în aer digital pe ecran în timpul unui mare eveniment sportiv”, a declarat Erhan Ciris, directorul executiv al 4D Sight. „Problema este [că] controlul calității nu există, cu lucruri constante, cum ar fi glitching-ul și ruperea ecranului, atunci când cineva de pe ecran se întâmplă să se afle în apropierea unui logo.
„Ceea ce am făcut cu adevărat este să creăm o modalitate de a îmbunătăți experiența spectatorului, prezentând oportunități de branding care sunt native, dar neintruzive pentru spectator.”
Prima degustare a platformei într-un cadru sportiv major va fi difuzarea în limba spaniolă din America Latină a UFC 278 pe platforma de streaming UFC Fight Pass. Logo-ul Stake.com, partenerul oficial de pariuri al organizației de arte marțiale mixte (MMA) din America Latină și Asia, va fi inserat în prezentare.
„UFC a încercat și a descoperit că nu putem folosi niciuna dintre tehnologiile tradiționale și mature pentru a plasa digital siglele partenerilor noștri în emisiunile noastre”, a declarat Alon Cohen, vicepreședinte senior, cercetare și dezvoltare la UFC.
„Aceste tehnologii sunt în amonte și folosesc senzori atașați camerelor. Din mai multe motive, aceasta nu a fost o soluție viabilă pentru noi. Aveam nevoie de o soluție în aval – una care ar putea plasa logo-uri pe pânza Octagon folosind o soluție la nivel de difuzare.
„4D Sight este singura platformă care ne poate oferi această tehnologie și suntem mândri să lucrăm cu ei pentru a produce această implementare inedită în sportul [în viața reală].”
Sursa: UFC trials 4D Sight AI tech for dynamic ads on Octagon canvas – SportsPro (sportspromedia.com)